My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Monday, October 31, 2005

Saçlarımız neden dökülüyor???


Saç dökülmesi erkeklerin olduğu kadar kadınların da başlıca sorunlarından biri;Memorial Hastanesi Dermatoloji bölümünden Dr.Ayfer Bankaoğlu merak edilen ayrıntıları şöyle özetliyor
Saç sağlığını korumanın yolunun düzenli ve dengeli beslenmekten geçtiğini belirten doktorumuz son yıllarda artan fast-food tarzı beslenme alışkanlıklarının arttığını görüyoruz;oysa düzensiz beslenmenin saç sağlığı üzerindeki zararları her gün biraz daha açığa çıkıyor.Sağlıklı ve gür saçlar için protein,çinko,B12 vitamini,folik asit ve bakır yoğunluklu beslenmeye özen göstermek gerekiyor.Ayrıca sigara ve alkol kullanımı saçları olumsuz yönde etkiliyor ve saçların erken beyazlaşmasına yol açıyor.En büyük hatalardan birinin de plansız şok diyetler olduğunu söyleyen doktorumuz kullanılan şampuan ve bakım ürünlerinin saçlar üzerindeki etkisi yadsınamaz ama saç köklerinin kan yoluyla beslendiğinin unutulmaması gerekir.Yani beslenme alışkanlıklarının ve alınan gıdaların saç sağlığı üzerinde direkt etkisi vardır.Ağır ve bilinçsizce zayıflamak için yapılan diyet sonrasında saçlar beslenemeyeceği için ciddi saç kayıpları oluşabiliyor.Ağır diyetler sonrası halk arasında kansızlık dediğimiz demir eksikliği anemisi görülebiliyor.Kandaki bu eksiklikler yerine konulduktan sonra saçlar yeniden kazanılır ama bu tedavide sabır ve zaman gerektiriyor ;
Ayrıca kişilerde görülen yanlış alışkanlıklar;saçlarla sürekli oynama,saçları çekme veya sürekli arkaya doğru taramada saçların dökülmesine sebep olabilir.
Stres,kadınlarda özelikle hamilelik ile ilgili sorunlar,hormonal değişimlerin daha çok hakim olduğu gebelik ve menopoz dönemleri , duygusal sorunlar,mevsim geçişleri ve genetik faktörler
de saçları dökülmesini önemli ölçüde arttırabilir diyor.
SAĞLIKLI SAÇLAR İÇİN ALTIN KURALLAR
1-Düzenli beslenme alışkanlığını yaşam tarzınız haline getirin.
2-Bilinçsizce yapılan diyetlerden uzak durun.
3-Eğer diyet yapmak istiyorsanız bunu doktor kontrolünde yapın.
4-Karbonhidrat ağırlıklı beslenmekten kaçının.
5-Protein ağırlıklı beslenmeye dikkat edin.
6-Stresten uzak durun.
7-Çinko,B12,bakır,folik asit içeren besinleri tüketin.
8-Sigara ve alkolden uzak durun.
9-Antioksidan özelliği olan sebze ve meyveleri sofranızdan eksik etmeyin.
10-Saç sağlığınız için önerilen ilaçları bir uzmana danışmadan almayın.
NOT: Yarın saç sağlığı için gerekli vitaminler ve bulundukları gıdalar!!!!
BİR NOT DAHA:Resimdeki ben değilim o konu mankeni :))))

Sunday, October 30, 2005

Pazar sayfası :)))


KEŞKE YİNE OLSALAR
Program adı:En büyük yarışma bu yarışma
Sunucusu:Tarık Tarcan
T.T:Hanımefendi,evlimiyiz?
Yarışmacı:Hayır ,bekarım...
T.T:Hayırlı olsun!
Yarışmacı:.....!!!??
T.T:Neyse yarışmamıza dönelim
XOXOXOXOX
Yarışmacı:1976 doğumluyum,Marmarada okuyorum
T.T:Marmara Denizimi?
Yarışmacı:Hayır,Marmara Fakültesi
T.T:Haaa Marmara Fakültesi
XOXOXOXOX
TV PROGRAMLARINDA MEYDANA GELEN ENTERESAN OLAYLAR:)))
1-Evden telefonla yayına bağlananların bir türlü hatta kalamaması,tam alo buyrun bilmem ne hanım /bey dendiğinde dıt dıt dıt sesinin gelmesi sunucunun olayı bozuntuya vermeme çabaları
2-Yine evden telefonla yayına bağlananların yıllardırrr televizyonunuzun sesini kısın denmesine rağmen sesi ısrarla kısmamaları ve bu uyarı ile dakikalar kaybedilmesi
3-Konuşmak isteyen seyircilerin mikrofonu ağızları dışında her bir yere sallamaları sonucu kimsenin sesinin duyulmaması,2 saatlik bir programda defalarca mikrofonu ağzınıza tutun lafının tekrarlanması.
4-Seyircinin sıkılarak muhabbet arasında konuşması uğultunun yayına yansıması
5-Playback yapıldığını bilmesine rağmen şarkıcının çılgınlar gibi şov yapması.
6-Seyircinin sakız çiğnediği anda ekrana verilmesi.
XOXOXOXOX
GEREKSİZ BİLGİLER
Bir anakonda bir öküzü (HÖH) bütün olarak yutup bir güzel sindirebilir.
Bir Bülent Ersoy,5 porsiyon kebabı yutup bir güzel mide fesadı geçirebilir.
XOXOXOXOX
Aşk şarkılarının kralı sizin için yeniden coştu.HEY HEY.İbrahim Erkalın kasetinde tanıtım ibaresi.
Bizim program doğaçlama ile başlar doğaçlama ile biter.BÖYLEDE YARATICIYIMDIR.Mahmut Tuncer.
Dengesini kaybetti,denize düştü,yılana değil halata sarıldı...UYGUNDUR ODA OLUR.Star haberde alt yazı.
Çok feministim.OH NE GÜZEL.Şebnem Schaffer.
100 YTLlik hediye çeki kazandınız güle güle giyin.HÖH.Emel Müftüoğlu.
Mutluluğun formülü çok açık ,bir sen ,bir ben...henüz çocuk düşünmüyoruz...BUYUR BURADAN YAK.Ankaralı Namık adlı şarkıcıdan mükemmel şarkı sözleri.
XOXOXOXOX
Sistem tepsisi.(MSN MESSENGER kurulum programındaki muhteşem TASK BAR çevirisi)
Yeni şifre spk123456 Sivas Pozcu Kars 123456.Kullanıcı daha sonra şifresini değiştirmelidir.İyi çalışmalar ,saygılarımla.(Bilgi işlemci arkadaşın mail yoluyla yeni şifremi gönderme anlayışı.)
Tanıtım amaçlıdır.Lütfen orijinal yazılım satın alınız.(Sokakta korsan CD satan bir adamın tezgahının üzerindeki uyarı)
Bizi bu konuda rahatsız etmeyin.(TEDAŞ ı arayıp elektriklerin kesildiğini bildirdiğimizde aldığımız cevap)
Mavi gözlüsü var ,sadesi var.(Sokakta yavru köpek satan adam)(sade=kahverengi)
EYYY yolcu su iç!(Çanakkale yolunda bir çeşmede)
XOXOXOXOX
DOĞRU YAZI TESTİ
Doğruları işaretleyin 10 üzerinden kendinize not verin...
1-a) makina b) makine
2-a) uluslararası b) uluslar arası
3-a) sarmısak b) sarımsak
4-a)hastahane b) hastane
5-a)kulüp b) klüp
6-a)yüksek okul b) yüksekokul
7-a)yanlız b) yalnız
8-a)çukulata b) çikolata
9-a)meyve b) meyva
10-a)kontör b) kontür
Doğru cevaplar 1-b 2-a 3-b 4-b 5-a 6-a 7-b 8-b 9-a 10-a Kaynak TDK

Saturday, October 29, 2005

Cumhuriyet Şehrimizde sabaha karşı 101 top endahtıyla ilan edildi.


Cumhuriyet dün gece nısfü'l-leylden sonra kumandanlık ve vilayete müsta'cel bir telgrafla bildirilmiş ve yüzbir pare top endahtıyla ile ilanı emr edilmiştir.Bunun üzerine sabaha yakın evvela Selimiyeden sonra şehrin muhtelif mahallelerinden yüz bir pare top atılmaya başlanmış
dır.Cumhuriyetin böyle aniden gece yarısından sonra ilanını ümid etmeyen ahali ne olduğunu anlamak içün sokaklara fırlamışlarsada haberi öğrendikten sonra sükun içinde ve müsterihane avdet etmişlerdir.Bu gün şehir bayraklarla donatılmaktadır.Yeni şekl-i hükümetimiz bütün devletlere tebliğ edilecektir.
Cumhuriyetlerin en genci olan Türk Cumhuriyeti dünyada bu şekilde mevcut olan hükümetlerin otuz üçüncüsüdür.Elyevm müstakil olan devletlerin adedi seksen dörttür.Kutlu olsun.
Çarşamba 31 teşrin-i evvel 1339 1922 20 rebiulevvel 1342 Akşam gazetesi- İstanbul.
Numara :1819 altıncı sene her yerde fiyatı 3 guruşdur.
DİZ ÇÖKECEKSİNİZ!!!!!
Lord Curzon Amerikan delegesinin de bulunduğu bir konuşmasında İsmet İnönü ye şöyle der;
Lozandan hiç memnun ayrılmıyoruz.Bir dediğimizi yaptıramadık.Her şeye itiraz ettin.Harap bir memleket alıyorsunuz.Bunu imar etmeyecekmisiniz?Neyle yapacaksınız?Geleceksiniz,para isteyeceksiniz.Diz çökeceksiniz.Ben şimdi bütün taleplerimi cebime koyuyorum.Geldiğim zaman bunları tekrar tekrar cebimden çıkaracağım ve sana vereceğim.
İsmet İnönü şu cevabı verir;
Bizim burada istediğimiz takip ettiğimiz müstakil bir devlet olarak medeni bir toplum olarak yaşama şartlarımızı sağlamaktır.Bunu temin edelim barış olsun ondan sonra sana gelirsem sende cebindekileri çıkartıp bana vermeyi sakın ihmal etme.

Thursday, October 27, 2005

I read nor I am not alone:)))))


Burcucum(Pastacı) beni şu başlıklar altında sobelemiş;
1- KAÇ KİTABIM VAR?
Bebeklikten beri aldığım tüm kitapları sakladığım ve halada büyük bir aşkla almaya devam ettiğim için bir ev dolusu kitabım vardır diyorum.(Bu bakımdan bana Kurt of Kitap diyebilirsiniz)Bunlara okul (okul öncesi,ilk ,prep, orta, lise ,üniversite ,master) kitaplarımı ve gazetelerden kupon karşılığı biriktirdiğim çeşitli ansiklopedi,sözlük ve çeşitli yayınları ilave etmedim. Ardiyeye ve çeşitli okullara(köy) gidenler de var tabii.
2-EN SON OKUDUĞUM KİTAP?
Yılmaz Karakoyunlu .Salkım Hanımın Taneleri.Filmi seyretmiştim .Birde kitabı okuyayım dedim.Aman ne çok tanesi varmış oku oku bitmedi:)))
3-EN SON ALDIĞIM KİTAPLAR?
J.K Rowling .Harry Potter ve Melez Prens(Hayri Pıtır:))) serisinin tümünü okudum.)
Marc Levy.Sonsuzluk için yedi gün.(Melekle şeytanın yeryüzündeki aşkını/savaşını anlatıyor)
Gülse Birsel.Yolculuk Nereye Hemşerim.(Valla Gülsecim bir Kıbrıs yapayım diyorum)
Gülse Birsel.Gayet Ciddiyim (BENDE)
Gülse Birsel.Hala Ciddiyim(BENDE BENDE)
Sabri Kalıç.Tırı Vırı şeyler.Trivia edebiyatı denebilir.Ve hayattan ıvır zıvır şeyler olarak çevrilebilir.
4-OKUMAYI ARZU ETTİĞİM KİTAPLAR
Turgut Özakman.Şu Çılgın Türkler(Bakalım çılgınlığımız neremizdeymiş okuyup göreceğiz:))
Derya Baykal.Şekerleme yapmayın hayatı yakalayın .
Derya Baykal.Yaratıcı Fikirler.
Bu arada Derya Baykalı birde tiyatro sahnesinde seyredin diyorum .Müthiş performans zaten hayrandım bir kez daha hayran kaldım.Tek kişilik oyunları ;
1-Şu an Mutfaktayım
2-Şu Gogol Delisi
diğer oyunları
1-Fişne Pahçesu
2-Kırk Ambar Gece Tiyatrosu
3-Üç Kurşunluk Opera.(oyunlar www.estore.com.trde var.VCDleri tıklatın gösteri bölümünde , oyunları ara bölümündende getirebilirsiniz.)Tiyatroyu inanılmaz severim.Bu şekilde evdede tiyatro seyretmek zevkli ve harika gidilme imkanı yoksa tabii.
5-EN ÇOK ETKİLENDİĞİM KİTAP
Trevanian.Summer of Katya(psyhological horror novel).3 kere okudum bir kez daha okuyabilirim.
Trevanian şu aralar tekrar popüler.Yeni romanlar World war 2,The Crazy ladies of pearl street
Shibumiyi( meta-spy novel) okumuştum.
Bende TUHFE, SERRA ,BURCU(hobikeyfi),NAGİHAN,SENNUR,BURCU(gelincikler),ARZU yu sobeliyorum.Arzu ederlerse ŞULE TÜREL,MÜNEVVER PAKSU,NALAN ,FETHİYE de katılabilirler.

Ceviz çok sağlıklı ama.....


Kalp ve damar dostu olduğu bilinen ve her gün 40-50 gram tüketilmesi önerilen cevizin tüketimi son yıllarda artıyor.Ancak sorunlarıda artıyor gibi görünüyor.Türkiyede ceviz hasadı geç yapıldığı ve hasat sonrasında ceviz meyvesi yıkanıp temizlenmediği için yeşil kabuk kalıntısı,kabuklu cevizde kirlimsi bir görüntü bırakıyormuş.Doğru olan ceviz meyvesinin hasat edildikten hemen sonra yeşil kabuğunun makinalarla derhal temizlenmesi ve yeşil kabuk temizlendikten sonra kabuklu cevizin akar suda yıkanması ve kurutulması imiş.
Ceviz ekonomisinin otoritesi sayılan Gaziosmanpaşa Ün.Prof.Dr.Yaşar Akça hocamız bu konuda ciddi uyarılarda bulunuyor ve kabuklu cevizlerin bu kirli görünümden kurtulması için bazı bilinmeyen kimyasallarla beyazlatıldığını ve bunun çok sakıncalı olduğunu söylüyor ve tüketicileri beyazlatılmış cevizlerden uzak durmaları konusunda uyarıyor.Hocamız kimyasal maddelerle beyazlatılmış cevizlerin naturel cevizlerden kolayca ayrılabileceğini söylüyor.Akça pazarda kabuklu cevizi elinize alıp bakın .Kimyasalla beyazlatılmış kabuklu cevizin garip rengini hemen farkedersiniz diyor.
Peki bildiğimiz pazarlardan ,marketlerden satın aldığımız ceviz içi böyle mi?Orası pek belli değil gibi..Hocamızın tavsiyesi tüketicinin kırılmış cevizdende biraz uzak durması yönünde.Çünkü kabuklu cevizler ülkemizde ceviz kırıp ambalajlayan tesisler az olduğu için kötü koşullarda elde kırılıyor.Sağlık kurallarına uygun olmayan koşullarda elle kırılan cevizler hastalık kaynağı olabiliyor.Bu nedenle hocamız tüketici kabuklu cevizi alarak evde kendisi kırsın diyor .

Wednesday, October 26, 2005

20 random things so whats' the whats' hear?

My friends Burcu(pastacı) and Burcu(hobi keyfi) has invited me to write the 20 randoms.I never thought this was going to be hard.Because it is kind of fun to read what the others write but when it comes to my turn and I never did think that I would really did get stuck.So without thinking I decided to write what comes in my mind probably this would be better than think forever of my 20 randoms.Besides I invite TUHFE;SENNUR;BURCU(GELİNCİK TARLASI)NAGİHAN to write their 2o randoms best of luck friends it is not that easy than you think:)))
Here are my 20 randoms;
1-Not afraid of tomorrow nor I have seen yesterday and I loving today.
2- Always pride of my ability to cheering someone up.
3- Always looking to create something.
4-If trouble troubles me I trouble trouble.
5-As the weather changes turning to a cold nugget.
6-Making a wish as I see the new moon over my shoulder; wishing for health and happiness and everything I might think of later.
7-Loving to watch the pin striped rain.
8-Seeing the diamond clip of sparkle of the stars when the sky is clear.
9-Reading nor I am not alone.
10-Not exaggerating , just remembering big.
11-Listening the sound of the waves,whisper of the trees by the wind,songs of the birds.
12-When writing being quick as a bunny but can't say something when talking.
13-Never learning to learn to someone but having to feel her /him with all my heart.
14-Knowing my friends and loved ones are happy and healthy making me happy.
15-Waking up and deciding to have a good day.
16-Dressing up and wear a big SMILE.
17-Standing up for what I believe.If I don't stand up for something I will fall for anything.
18-Not just about being a woman also about knowing a woman.
19-Reaching up for something higher.
20-Lifting up for my prayers.

Tuesday, October 25, 2005

Kefire isim bulma platformu aşağıda unutmayın:))))


Önce deli dana,şimdilerde kuş gribi, vallahi balıklarında başlarına bir şey gelecek diye ödüm kopuyor ;o zaman biz ne yiyeceğiz.Vejeteryan olmama rağmen brokoli lezzetsiz bir sebze ıspanağıda hiç mi hiç sevmem.O zaman biz ne yiyeceğiz?
CHEESE BURGER
Telegraphta okuduğum bir haber yakında doktorlar iki cheeseburger al yarında beni ara diyebilir diye başlıyordu.Bunun heyecanıyla ince bağırsaklardaki hücrelerin hangi hormonları salgıladığına dair bilgileri bile okuyup yuttum.
FLASH FLASH
Yeni yapılan bir araştırma yağlı gıdalar tüketmenin bağırsaklarda iltihap riskini ciddi ölçüde azalttığını göstermiş.Özellikle ameliyat yada yaralanma sonucu iltihap riski ile karşı karşıya olanlara bol yağlı yemeleri öneriliyor.Üstelik bu araştırmanın sonuçlarının diğer iltihabi rahatsızlıklar içinde doğru olabileceğini söylüyor uzmanlar.
Yağı abartın diye söylemiyorum ama sağlıklı beslenme meselesinide abartmamak gerek galiba.

Monday, October 24, 2005

Tuhfenin kefirine isim arama platformu ; everybodys' welcome


Kefirin faydalı bir içecek ve beslenebilir olduğunu öğrendikten sonra ,Tuhfenin kefirinin bir isme ihtiyacı olduğunu düşündük ve bir isim kampanyası açtık.Şimdiye kadar Kefire, Kefmen ,Pop corn sanal kavanozumuzda yerlerini aldılar.Yeni tıklayanlar kefir ile ilgili bilgiyi Kefir nedir başlıklı postta ve yorumlarda bulabilirler.Yandaki resim Tuhfenin kefirinin ta kendisidir ilham vermesi açısından tekrar ekledim.Kolay gelsin.

Sunday, October 23, 2005

Pazar sayfası


TÜRK TELEVİZYONLARINDA UNUTULMAYAN ANLAR....
Ali Kırcanın Robot Asimo ile konuşurken Asimonun yaptığı hareketler karşısında haa huu diye sesler çıkarması yaklaşık 15 saniye bekledikten sonra Asimonun tepkisiz kalması sonucu ne robot ama demesi
Yıldonun Habertürk tv de canlı yayında sandalyesinin kırılması ve yerde yatıp uzun süre olayı sindirememesi bir gün sonra yine Habertürk tvde Yıldo ile dalga geçen Atilla Yeşiladanın da sandalyeden düşmesi
XOXOXOXOXO
BİLİMKURGU ALEMİNDE HALEN GEÇERLİ KABUL EDİLEN 3 ROBOTİK KANUNU...
1-Bir robot insana asla zarar vermez ve insanın zarar görmesine izin vermez...
2-Bir robot birinci kanuna aykırı olmadığı sürece insanlar tarafından verilen tüm emirlere itaat eder.
3-Bir robot birinci ve ikinci kanuna aykırı bir durum olmadığı sürece kendi varlığını korur...ASİMO GÜZEL İNSAN....
XOXOXOXOXO
KEŞKE YİNE OLSALAR.....
Türk televizyonlarında bir dönem yayınlanmış ,nevi şahsına münhasır sunucularıyla ,yaran diyaloglarıyla AHHH keşke yine olsalar dedirten programlar......
PROGRAM ADI:FİLM GİBİ SUNUCUSU: SİNAN ÇETİN
Sinan Çetin:Annenizi kaç yıldır görmüyorsunuz?
Konuk:29 yıldır...
Sinan Çetin:Sıfır yılından beri görmüyorsunuz,doğduğunuzdada mı görmediniz?
Konuk :Evet
XOXOXOXOXO
Konuk:Hani rüzgar esmezse yaprak kımıldamaz derler ya....
Sinan Çetin:Peki rüzgar esti mi?
Konuk:Evet
Sinan Çetin:Peki yaprağa ne oldu?
Konuk :Kımıldadı!!!!
XOXOXOXOXO
NO:1 HOPÖRLÖR(İLK DENEME)
Japonların çalışmaları sonucu artık çiçekler hopörlör olarak kullanılabiliyor....(Star haber spikeri)
NO:2 HOPERLÖR(YAKLAŞTIN)
Artık hoperlör olarak kullanılan çiçekler..(Star haber dış ses)
NO:3 HOPERLÖR(NİHAYET)
Artık çiçekler hoperlör olarak kullanılabilecek.
Kişisel not: Arkadaşlar APOLLÖR değilmiydi bunun adı :)))))
XOXOXOXOXO
MAÇO ARABESKÇİ İMAJI PRİM YAPMAYINCA YAN ÇİZEN ABİLER TOP 5
1-EMRAH(Acıların çocuğu emrah birden bire tarzını değiştirip birbirinden çıtır kızlarla şekil mi şekil bir klip çekti gözlere zarar!....)
2-Özcan Deniz (Asmalı konaktan sonra bir Amerika yaptı gözlükler ,bereler,füzyon müzyon hak getire....)
3-Mahsun Kırmızıgül(yorumsuz menajeri arıyor sonra!...)
4-Müslüm Baba(Rock,pop hoppa zıppa derken paramparça baba oldu...)
5-Alişan(Vahh delikanlılığın kitabının yazarı vahh!!!Bu hallere düşecek adammıydın bee!...)
XOXOXOXOXO
İNADINA RACING(Otobanda gördüğüm Fiat Doblo marka arabanın arka camındaki yazı)
GİYMİŞ ŞEYTAN AYAKKABILARINI OLACAĞI BU!.Duraktaki yaşlı amca (yoldan karşıya geçerken ayağı kayan yüksek topuklu bayana söylüyor)
SATILIK 93 MODEL TRAKTÖR.8 TAKLA ATTI ÖLÜ YADA YARALI YOK...Samsunda bir traktörün üzerine iliştirilmiş yazıda.
YA İNSAN KENDİNİ AMERİKADA HİSSEDİYOR BUNU TAKINCA..Teknolojiden nasibini almamış bir kişi walkmani kulaklığını takınca
XOXOXOXOXO
Biliyorsunuz insan hayatında 29 harf vardır.İbrahim Tatlıses BİLİYORUZ
Tüylerim ayakta izledim.Seda Sayan TÜY AYAĞI
Ben buradan bir şey söylemek istiyorum .Beste çok önemli bir şeydir!...Çelik SAĞ OLASIN ÇELİK!
Benim kafam hard disk değil arkadaşlar.Özcan Deniz.DEĞİL Kİ DEFRAG EDESİN!
Ruh da bir şekil arabanın motoru gibi bozulabiliyor.Atilla Taş.ŞEKİL ATİLLA!
2.5 YTL kaç lira ediyor?Mehmet Ali Erbil. 3 YTL!
Araplara bayılıyorum en çokta Tina Turner var ya ona hayranım .Kibariye.YORUMSUZ
XOXOXOXOXO
TÜRK POPUNDA RAY -BAN TOP 5
1-Ayna
2-Mustafa Sandal
3-Emrah
4-Hakan Peker
5-Kargo
XOXOXOXOXO
Nevada da yapılan bir araştırmaya göre her üç depresyondaki hastadan ikisinin depresyonda olmayıp artistlik yaptığı diğerinin ise temiz bir sopa yedikten sonra depresyondan çıktığı gözlemlendi.
XOXOXOXOXO
YAYINDAYKEN BİR ANDA ORTADAN KAYBOLAN BİR ANDA AYNI YADA BAŞKA BİR KANALDA ORTAYA ÇIKAN TEKRAR KAYBOLAN TEKRAR ORTAYA ÇIKAN HACI YATMAZ PROGRAMLAR.....
1-Ceviz kabuğu-Hulki Cevizoğlu
2-Olacak o kadar-Levent kırca
3-Reyting Hamdi-Hamdi Alkan
4-Hugo-Tolga Gariboğlu
5-Objektif -Kadir Çelik
6-Serdar Ortaçla hep beraber-SerdarOrtaç
7-Teksoy görevde,Sırlar dünyası-Sadettin Teksoy

Saturday, October 22, 2005

Kefir nedir ? Evde yapılabilir mi?


Kefir anavatanı Kafkasya olan bağırsak için faydalı canlı bakterilere sahip(bunlara probiyotik maddeler deniyor) içeren ve de insan sağlığına aktif olarak katkıda bulunduğuna inanılan ,hafif ekşimsi ,ayrana benzeyen bir içecek.
Kefir süt teknolojisi alanına giriyor.Bir süt ürünü olarak pazarlanıyor.Şimdilerde yoğurt üreticileri kefirin içerdiği bazı probiyotik bakterileri yoğurda karıştırarak özel yoğurtlar satmaya başladı.
Kefir içerisinde vitamin,mineral, amino asitler, enzimler, kalsiyum, fosfor, magnezyum, B2,12 ,K A,D vitaminleri ve tryptophan ve bazı gut florası dengeleyicileri barındırıyor . Alerji,kanser,oste
oporoz,hipertansiyon,kalp hastalıkları,metabolizma düzensizliklerinde etkili.
Süt nasıl yoğurt mayası ile yoğurda dönüşüyorsa kefir danesi veya kefir kültürü ile de o şekilde kefire dönüşüyor.
Kefir kültürü ile üretilen kefirleri evde çoğaltma yoğurt yapar gibi süte maya çalarak kefir yapma imkanı yok.
Evde kefir yapmak için bize gereken KEFİR DANELERİ(bakınız resim)
Mısır patlağına benzeyen kefir daneleri 20 gramlık şişelerde Antalya,Uludağ,Ankara ,Ege üniversiteleri Ziraat Fakülteleri Döner sermaye ile işleyen mağazalarında .İstanbulda ise Mısır çarşısında ve aktarlarda ve diğer şehirlerde ise bazı aktarlarda kefir danesi adı altında satılıyor.Ziraat fakültelerinin çoğalttıkları kefir taneleri saf su içinde ufacık kavanozlarda muhafaza ediliyor.
YAPIMI ÇOK KOLAY
Evde kefirin nasıl hazırlanacağını Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Süt Tek.Öğ Ü .Prof Dr.Asuman Gürsel şöyle anlatıyor.Hocamız kefir hazırlamak için mutlaka pastörize süt kullanılmasını öneriyor.Çiğ sütlerde bulunan hastalık yapan mikroorganizmaların kefirin etkisini yok edeceğini söylüyor.20 gramlık kefir danesi ile kefir yapmak için yarım litre UHT denilen kutu süt ile başlayabilirsiniz.Sütü ısıtacaksınız.Madeni olmayan bir kaba koyacaksınız.
İçine kefir danelerini atacaksınız.Oda sıcaklığında bırakacaksınız.Bir süre sonra sütün ağırlaştığını ,ayrana benzer görünüm aldığını ,içindede ufak tomaklar oluştuğunu göreceksiniz.
Kefir olgunlaşmış demektir.Madeni olmayan bir tel süzgeçten geçiriniz.Süzgecin altında biriken kefir içime hazırdır.Süzgecin üzerinde kalan tomaklar-yumaklar kefir daneleridir.Bunları saklayarak ileride kendi kendinize devamlı olarak kefir yapabilirsiniz.Not:Maya güçsüz ise süt miktarıda çok ise kefirin oluşması zaman alabilir.Hemen pes etmeyiniz.
KEFİR DANELERİNİ SAKLAMA
2 yolu var.Suyu kaynatarak klorsuz ilaçsız damıtık su elde ediniz.Bunu bir kavanoza koyunuz . İçine kefir danelerini atınız.Buzdolabında uzun süre saklayabilirsiniz.Çok çok uzun süre saklamak istiyoranız kefir danelerini kurutur,küçük bir kavazona koyar saklarsınız.
Ben kefirin hazırlanmasını anlattım.Kefir iyi bir şey mi,kötü bir şey mi?Sağlığa yararlı mı zararlı mı ?Size yararı olacak mı olmayacak mı?Bunlar verdiğim bilgilerden sonra size kalmış.

Friday, October 21, 2005

Error 404.Fortune not found.


Anna Mae and Jan thank you for not writing as long as your imagination must not be high and words not popped in your heads faster than you can keep track.
Even though both of you waiting anxiously to share my sense of humor and engage in witty conversation but this powerful energy is quite self -centered and courageous.So wait till next time.

A smile only takes a moment but its memory can last forever:))


Şu kauçuk bileklikler çok şey anlatıyor anlatmasına da .....
Anlayan banada bi zahmet anlatır mı?
Sarı kanser içindi galiba.İntihar karşıtlığı ve kayıp çocuklarda var.AIDS için kırmızı.Kırmızı birde
kalp hastalıkları içindi.Dini hoşgörü ve pankreas kanseri mordu.
Kanser için sarı değilmiydi?
Siyah beyaz iç içe... ondan kolay ne var?Irkçılık tabii ki de.Beyaz ? Barış.Başka ?Masumiyet.Başka başka? Terör kurbanları.... Turuncu açlık ve lösemi.Birde rkçılık.Hani ırkçılık siyah beyazdı?
Peki sarı kırmızı?Tabii ki Galatasaray....Hayırrr, Hepatit-C.

Thursday, October 20, 2005

Boldly going nowhere:))))


! Günde yarım saat gazete okuyorsanız,ömrünüzün(ortalama)1 yılı gazete okumakla geçiyor.(Bu olgu,duruma göre her gün yarım saat yapılan tüm işler için geçerlidir.)
!İlk türk gazetesi 2.Mahmutun şahsi gayretiyle 11 kasım 1831de yayınlanan Takvim-i Vekayidir.Takvim-i Vekayi haftada bir kez yayınlanmak üzere resmi gazete olarak kurulmuştur.
!İlk özel Türk gazetesi Agah Efendi ve Şinasinin birlikte çıkardıkları Tercuman-ı Ahvaldir.İlk sayısı 21 ekim 1860ta yayınlanmıştır.
!Geri dönüştürülen her 1 ton kağıt yaklaşık 17 ağacı kesilmekten kurtarır.Kağıdın geri dönüştürülmesi için harcanan enerjiden % 6o daha azdır.
!Makine mühendisi E.Stenman adlı bir şahıs 1922 yılında kendine gazetelerden bir ev yapmaya karar vermiş 20 yıl boyunca uğraşarak mobilyaları dahil her şeyi gazetelerden oluşan bir ev yapmış.Bu iş için 100.000 adet gazete kullanmış.preslenmiş 215 gazete kalınlığındaki duvarlarda ilginç manşetlerin üstte kalmalarınıa özen göstermiş.Şu an ev Massachusettste sergileniyor.Ev içini dolaşanlar tarihi manşetleri okuyabiliyor.
MİNİ DAĞARCIK
Neden gazete yukarıdan aşağıya doğru(boylamasına) yırtılırken düzgün yırtıldığı halde sağdan sola yada soldan sağa (enlemesine) yırtılırken düzgün yırtılmaz?
Çünkü gazete kağıdındaki ağaç lifleri boylamasına uzun fiberler halindeymiş.Bu yüzden yukarıdan aşağıya yırtılan bir gazete olayı rayına oturtuyor ve düzgün bir yol izliyor.Oysa sağdan sola ve soldan sağa yırtılmalarda bu lifler birer engel gibi davranıyor ve yırtılmanın yönü değişiyor.

Wednesday, October 19, 2005

Shopping forever house work never:))))


Bilimin eğlenceli yüzü,sevimli bilim adamlarının amanin de amanin ne şirin araştırmaları....
Derkennn,bilim adamları ekonomi alanında sinir bozdu.Ekonomi ödülü sürekli çalan,sonrada kaçıp saklanan çalar saatin oldu.Bu saat bildiğiniz gibi değil ,üzeri halı kaplı ve tekerlekli.Susturmak için yataktan fırlayıp yerlerde sürünerek saat aramanız gerekiyor.
ÇOK GICIK!!!
Bu saatin insanları uyanmaya zorlayarak iş gününde birçok yararlı saat kazandıracağı yazıyor Ig Nobelin internet sayfasında.
Br sürü yararlı saatmiş!!Uykunun yararlarını düşünen yok tabiii!!
IGH IGH yani IG NOBEL!!

Tuesday, October 18, 2005

16 sismik boşluk

Tüm İzmir ve Depremi hisseden tüm çevre illerde yaşayanlara geçmiş olsun dileklerimle.
Yıkıcı bir deprem olmaması çok sevindirici ama bu Türkiyenin potansiyel bir deprem ülkesi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.Bence gereken önlemleri almalıyız.
Prof.Dr.Demirtaş 16 sismik boşluk hakkında şu bilgileri vermiş.(M.G)
1-YEDİSU FAYI(ERZİNCAN) Uzunluğu 90 km Kuzey Anadolu Fay hattında(KAF) .En son 1784te deprem üretti.7 den itibaren deprem bekleniyor.
2-ORTA MARMARA FAYI 110 km.KAFın kolu.en son 1766da deprem üretti.7 veya üzerinde deprem bekleniyor.
3-İZNİK-GEYVE-MEKECE FAYI 100 kmKAFa bağlı yan faylardan biri.600 yıldır sessiz.7 üzerinde deprem üretebilir.
4-ÇELİKHAN-TÜRKOĞLU FAYI (ADIYAMAN MARAŞ) 145 km.Doğu Anadolu Fayı (DAF)üzerinde .Son olarak 1513te deprem üretti.7 7.5 arası deprem olabilir.
5-PALU SİNCİK FAYI(ELAZIĞ-BİNGÖL-ADIYAMAN)115 km.DAF üzerinde.Son olarak 1789da deprem üretti.50bin insan kaybedildi.7 den büyük deprem bekleniyor.
6-GEVAŞ FAYI(VAN)70 km 1646dan beri sessiz.6.5-7 arası deprem bekleniyor.
7-ANAGÜNCEL FAYI(HAKKARİ-YÜKSEKOVA) 200-250 km.Son deprembilinmiyor.7 den büyük deprem bekleniyor.
8-GÖKOVA FAYI(MUĞLA)30 km.Son deprem tarihi bilinmiyor.6.5 luk deprem bekleniyor.
9-ANTALYA KÖRFEZİ FAYI Giritten İskenderuna uzanan Helenik Kıbrıs fayı üzerinde bulunuyor.100 km.Son deprem tarihi bilinmiyor.7-7.5 arası deprem üretebilir.
10-AKSU FAYI(ANTALYA) 100 km.Aksu deresi boyunca Ispartaya kadar uzanıyor.Ispartadaki antik kentleri yıkan fay.2000 yıldır sessi.6-7 arası deprem üretebilir.
11-ARDAHAN FAYI(KARS)100 km.Birkaç bin senedir deprem üretmiyor.6-7 arası deprem üretebilir.
12-ÇAYIRLI -AŞKALE FAYI(ERZURUM) 30 km.KAFı kesen faylardan biri 6-6.5 arası deprem üretebilir.
13-KIBRIS ZAFER BURNU FAYI yaklaşık 100 km Helenik Kıbrıs fayı üzerinde 7 büyüklüğünde eprem üretebilir.Son deprem tarihi bilinmiyor.
14-TUZ GÖLÜ FAYI(AKSARAY-KOÇHİSAR-BOR)250km.5-10bin senedir sessiz.7 üzerinde deprem üretebilir.
15-ECEMİŞ FAYI(KAYSERİ-MERSİN)250-300 km.10 bin yıldır sessiz.7 üzerinde deprem üretmesi bekleniyor.
16-BERGAMA-ZEYTİNDAĞI FAYI(İZMİR)30 km.son deprem tarihi bilinmiyor 6-7 arasında deprem üretmesi bekleniyor.

Sorry no fortune today.Enjoy your cookie:)))


Virüsler bizi öldürmek istemezler.
Korktuğumuz başımıza gelir ve Dünya genelinde bir grip salgını başlarsa iyimser tahminle 2 milyon ,kötümser tahminle 360 milyon insanın ölebileceği söyleniyor.
Oysa çoğu bilim adamına ,mesela Nobelli Joshua Lederberge göre 'Virüsler bizi incitmek istemezler.'Lederberg 'Mikropların genetik bilgileri paylaşarak değişme ,evrilme kabiliyeti düşünüldüğünde bizleri çağlar önce yok edebilmeleri gerekiyordu.'diyor.(M.G)
Öyleyse neden yapmadılar?Bizi yok edemediler çünkü mikropların çıkarları ,düşman insan oğlunun ve öbür çok hücreli yaratıkların ayakta kalmasında yatıyor.Düşmanı öldüren mikrop,kendinide öldürmüş oluyor.Mikrop eğer zafer kazanırsa ,bizim yaşamımızı sona erdirdiği gibi kendi yaşamını da sona erdiriyor.Hala burada olmamızın nedeni mikropların kendi yaşamları için düşmanlarının yaşamasına gerek duyması.
Yani insanları öldürmek kuş gribi virüsünün çıkarlarına uygun değil.
Biri bunu onada anlatsın lütfen!!!!
P.S Kanaviçe kuşu ben yaptım.İlk kanaviçe işim.C.

Monday, October 17, 2005

Jupiter akrepte ay tutuluyor !!


İnsanoğlunun korkusunun kaynağı gelecekte ,yarın endişesindedir.
Sokakta yürüyen bir insan bir şey hatırlamak istediğinde yürüyüşünü yavaşlatır.Buna karşın az önce yaşadığı kötü bir olayı unutmaya çalşan insan,bulunduğu yerden hemen uzaklaşmak istiyormuş gibi elinde olmadan yürüyüşünü hızlandırır.
Başka bir deyişle:
'Hatırlamak için yavaşlar,unutmak için hızlanırız'
Minicik bir odada ,sessizliğin derinliklerinde ,kendimizle başbaşa samimi bir fikri bile göze alamadığımız için sahte telaşlar uydururuz.
Durursak net göreceğimiz dertler koşarken silikleşir;unuturuz.
Tatilde bile bileğinde saatten bir kelepçeyle dolaşmanın,gecikme telaşıyla ha babam saniyeleri saymanın,bir kaç dakika boş geçtimi hayatı ıskaladım sanmanın ,her dakika bir faaliyet yaratacağım diye huysuzlanmanın ,hayat sona yaklaştıkça dinginleşeceğine daha da hızlanmanın iç sesi bastıran dış gürültüden haz almanın,evde televizyon sesi olmadan bir dakika bile duramamanın temelinde umarsız bir çaba vardır:
UNUTMAK....
YAVAŞLAYIN;
HATIRLADIĞINIZI,SORGULADIĞINIZI,DERİNLEŞTİĞİNİZİ,RAHATLADIĞINI
ZI GÖRECEKSİNİZ.
KORKMAYIN;
BU HALİNİZİ DAHA ÇOK SEVECEKSİNİZ.

Sunday, October 16, 2005

Tea or Coffee friends:)))


Focus on simple pleasures.Donot feel like you have to go searching in far-off lands or engage in expensive recreational activities to find happiness and peace.
Realize that everything you need is all inside.Find your SMILE and DELIGHTING in the nature around you.
Smile at the sun, moon and the trees.Realize that there is beauty all around not just in expensive objects in antique stores.

Saturday, October 15, 2005

Hello


Dreams and visions might give rise to the desire to be especially artistic and creative.Ideas and new artistic projects could have popping in and out of your head all day.So I will be writing down whatever pop into my head in order to my own preference.
I have waited a couple of minutes but nothing has popped so back in five minutes:)