My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Wednesday, March 29, 2006

KİTAP SOBEM:)








Sevgili arkadaşım Didem beni sobelemiş.Teşekkür etmekle birlikte biraz geciktiğim için özür dilerim.Bu gecikme süresinde sobe zaman aşımına uğradığından ben onu okuduğum genel kitaplar kategorisinden çıkarıp okumak isteyebileceklerim statüsüne soktum:)EEE benden bu gibi atraksiyonlar beklenebilir bittabi artık alıştınız:)Şimdiii interneti ve vebaşka:) karıştırdım ve yeni hoş kitaplar buldum,sizlerede yazayım dedim dedim:) belki okumak istersiniz;

1-Şekerleme yapmayın hayatı yakalayın.DERYA BAYKAL.Hayatı kaçırmak istemeyenlere önerilebilecek bir yaşam kılavuzu .Yazılarında kendinden yola çıkarak dünyayı tanımaya,anlamaya çalışarak,bir iç yolculuğa çıkan Derya Baykal,ailesine,çocuklarına
arkadaşlarına,dostlarına ve tiyatroya 'şimdiki aklıyla' bakıyor.
2-Boş verdiğim çamaşırlarım ve çikolatasız hayatım .LYNETTE ALLEN.Bu kitabı Derya Hanımda tanıtmıştı.Kitapta stresten uzak kendinle barışık yaşamanın ve başarılı olmanın yolları anlatılıyor.
3-Bir varmış bir yokmuş.AYŞE KULİN.Evire çevire okunabilecek bir öykü kitabı.Çünkü çift kapaklı yaa:)Bir yüzünde gerçek öyküler anlatılırken diğer yüzünde kurgu öyküler anlatılıyor.
3-Aşk.TONİ MORRİSON.Roman aşk ve nefretin nasıl iç içe geçtiği üzerine şiirsel bir anlatım.
4-The Türkler.YALÇIN PEKŞEN.Yalçın Pekşen diyorki yaradılış söylencesine göre tanrı 7.günün sonunda insanları yaratırken türkleri unutmuştu.Ancak mesai bitiminden sonra fazla çalışma yaparak onlarıda yaratmaya girişti.Gerisi kitapta:)
5-Dil illüzyonları.ROBERT DİLTS.Kitap birkaç sihirli kelimenin hayatımızda ne kadar güçlü etkiler yapabileceğini anlatıyor.
6-Saatçi Bayırı.AYÇA ŞEN.Ayça Şenin radyo programını çok severim.İlk romanında ait olduğu 80 kuşağının kendini keşfetme hikayesini anlatıyor.
7-İmaj.ERCAN KAŞIKÇI.Gerçek haberler ve olaylarla örneklenen kitapta beden diliyle ilgili ne yazılabilecekse yazılmış.
8-Çay bir mucizedir.PROF.DR.OSMAN MÜFTÜOĞLU.Çay soğuk içimizi titreten günlerde sadece avuçlarımızı içimizi yüreğimizi,nefesimizi değil düşüncelerimizi ısıtır.
9-Rana.OSMAN NECMİ GÜRMEN.Çok sarsıcı bir dönem kitabı olan Ranada 1905-1928 dönemi anlatılıyor.Yazar Rana ile okurun kendini çevresini,dönemi,kadını ve inancı sorgulamasını istiyor.
10- Beyaz unsuz Şekersiz hamur işleri.ÜLFET VE ARZU AYGEN.Kitapta üç zararlı yerine kullanılabilecek alternatifler gerekçeleriyle anlatılıyor.100 yemek tarifi var.Derya Hanımda bu kitabı tanıtmıştı.
Bende Kitaptan bir tarif yazayım hem bir örnek vermiş olurum hemde blogta ilk yemek tarifimi yayınlamış olurum hemde gelecek tariflere yol açmış olurum:) Ne akıllıyım yaw:)
KETENTOHUMLU LOR PEYNİRLİ BAHAR ÇÖREĞİ
Malzemeler:
2 su bardağı tam yulaf unu
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yumurta
1.5 çay bardağı taze tatlı lor peyniri
1 çay bardağı yoğurt
3 yemek kaşığı yoğurt suyu
2 yemek kaşığı keten tohumu
1 çay kaşığı deniz tuzu
1 çay kaşığı karbonat
5-6 sap ince kıyılmış dereotu
5-6 sap ince kıyılmış taze sarmısak
1 diş dövülmüş kuru sarmısak da kullanılabilir
1 tutam karabiber
Hazırlanışı:
Tüm malzemeleri birlikte yoğurun.Hamur top top olup kabın kenarlarından ayrılmaya başlayacak.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.Yağlanmış fırın tepsisine dizin.Fırını 220 dereceye ısıtın.Sıcak fırının orta rafında 25-30 dakika pişirin .Çörekler hazır olduğunda hamur hafifçe çatlayıp altın sarısı bir renk alacak.
Afiyet şeker bal kaymak olsun:)))))( tabi bu kitapta yazmıyor bendeniz yazdı:)
Evettt sevgili onebenbirsey okurları böylelikle bir sobenin daha sonuna geldik .Sizleri bir fıkrayla başbaşa bırakayım diyecektim ama fıkra bulamadım.Kısaca GUTBAY diyorum:)

Yarın fimolara geçiyorum:) Kaçırmayın bayılacaksınız ayılmanız güç olabilir ama çok düşünceliyim canımcıklarım;Nane limon servisimi hazır ettim :)
2 morrow passing to the fimo world:)