My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Sunday, April 15, 2007

ÖYLE BİR ŞEY:))))


Her aşk bir yüreğin sesidir.Acı tatlı duyguların sabır ve özveriyle kaynaşması ,bir potada erimesi pişmesidir.Hamlar çiğler aşık olamazlar.Arada sırada aşık olduklarını sanırlar.Ama sahte bir aşktır bu.Ömrüde kısacıktır.Bu tür kişiler aşkla mide arasında bir bağlantı kurarlar.'Aşkın yolu mideden geçer .Geviş olmayınca seviş olmaz ' derler.Mideleriyle düşünürler.
Bir türküde aşık 'Bağa girdim ay çıktı/Karşıma yar çıktı/Aman dostlar yar değil/Aklım başımdan çıktı 'diyor.Haklı.Aşkın gelişi ,aşkın gidişidir zaten.Aşk duygu işidir.Özveri emek ister.Özverili aşık 'Yeter güzelim yeter/Naz etmekten ne biter/Sağ gözüm senin olsun /Sol gözüm bana yeter,'yada 'Yari sormaya geldim/Yarim yaren nerende/ Merhem olmaya geldim 'der.
Bencil aşık bulutlara ,'Gidin bulutlar gidin /Yarime selam edin /Eğer yarim uykudaysa /Uykuyu haram edin diye seslenir.Ben onun aşkından uyuyamazken o nasıl uyur ?derecesinde.Özverili aşığın bulutlardan isteği ise 'Eğer yarim uykudaysa /Kıymayın insaf edin,' biçimindedir.
Gerçek aşık sevdiği için ölmeye hazırdır,Niçin kondun a bülbül/Kapımdaki asmaya/Ben yarimden ayrılamam/Götürseler asmaya.'
Sevgilinin elinden ölmek (bile)büyük bir mutluluktur:'Bahriyeli güzelsin/Niçin beni üzersin/Öldürürsen sen öldür/sevabıma girersin'.
Aşk mest-i naz'ına ,'Bana sensiz cihanada can ne lazım?',Neyleyim sarayı köşkü/İçinde salınan yar olmayınca', dedirtir aşığa.
Gerçek aşığın kıskançlığı bile zariftir,'Yüzünde göz izi var/Sana kim baktı yarim ?' der.'Başkasını seversen bil ki yaşatmam seni!' ,'Sana benim gözümle bakan gözler kör olsun!' demez.Seven sevdiğinden ayrıcalık ister:'Kalenin ardı bayır/Gülü dikenden ayır/yar Allahın seversen /Beni herkesten ayır'
'Eğmeli yar eğmeli/Fistan yere değmeli/ Benim sevdiğim güzel /Dünyalara değmeli
VE DE aşk aşk gibi olmalı,gönül onunla dolmalı.Aşık yandımı Kerem gibi yanmalı,sevdiği için Ferhat olup dağları delmeli
Unutmayalımki,'Şu dağlar bizim olsa/Her yanı üzüm olsa/ Dünya cennet kesilir/Sevenler çoğalırsa .'
Yoksa acı acı şu türküyü söylemek zorunda kalırız:
KALEDEN KALEYE ŞAHİN UÇURDUM
AH İLE VAH İLE ÖMRÜM GEÇİRDİM.