My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Sunday, November 26, 2006

ALO,155....POLİS İMDAT!!!!
Yurdumun güzel insanlarının 155 numaralı Polis İmdat a niçin telefon ettiklerini ,neler istediklerini ve nelerden şikayetçi olduklarına bir bakalım ;
*Karım bana yemek pişirmiyor
*Öğretmenin bana taktı ,hep zayıf not veriyor.
*Karşı komşum bana bakıp bakıp gülüyor sinir oluyorum.
*Geceleri kabus görüyorum çok korkuyorum.
*Annem bana harçlık vermiyor.
*Kocam beni aldatıyor .Ondan nasıl intikam alabilirim.
*Evimin üzerinde uçaklar duruyor,rahatsız oluyorum.
*Parkta iki köpek çiftleşiyor,edebe aykırı gelip ayırsınlar.
*Komşum bana büyü yaptı.
*Şimşekten çok korkuyorum.
*Uçan daireler beni izliyor.
*Takip ediliyorum.
*Belediye mahallemizdeki çamurları kaldırmalı.
*Üst kattaki komşum gece ayinler düzenliyor galiba satanist.
*Bakkal veresiye vermiyor.
*Canım sıkıldı sizi aradım.
*Sokaktan iki kişi geçiyor onlardan şüpheleniyorum.
*Çok içtim bana şoför gönderin.
*Maç kaç kaç bitti abi?
*Ağaçta kedi doğum yapıyor çabuk gelin.
*Muhabbet kuşum kaçtı ve dala kondu onu bana getirin.
*Saat kaç abi?
*Acaba Bahçelievlere nasıl gidebilirim?
*Abi bana 500 milyon borç verirmisin?
*Arkadaş olalım mı bayan?
*Diğer santraldeki memeur arkadaş kızmıyor sen ne diye kızıyorsun ki?
*Amcası oğlum yeni konuşmayı öğreniyor bi alo dermisin?
*Benimle sohbet edermisiniz?
*Nöbetten çıkınca beni gezdirirmisin?
*Musluğumu tamir edermisiniz?
*Komiserim karyolam çok gıcırdıyor.
*Horozlar vakitsiz ötüyor.
*Mahallede eşekler anırıyor.
*Abim beni dövüyor.
*Kızım izinsiz diskoya gidiyor.
*Karım kapıyı bana açmıyor.
*Evde kilitli kaldım kocam kilitlemiş gitmiş.
*Beni karakola çağırırmısınız karım dışarıya çıkmama izin vermiyor.
*Kocam eve geç kaldı.
*Size çay getireyim mi?
*sahurda bizi uyandırırmısınız?
*Bize tüp gönderebilirmisiniz?
*Oğlumun yurttaşlık bilgisi dersine yardım edebilirmisiniz?
*hoca sabah namazını çok yüksek sesle okuyor ,çocuğum uyanıyor.
*Karşı komşum eve hep geç kalıyor.
*Üst kattaki karı koca kavgasını ayırırmısınız.
*Polis amcası oğlum sözümü dinlemiyor ,şuna telefonda bir bağırırmısınız ?
*Kocam bu karda kışta arabayla yola çıkmak istiyor onu durdurur musunuz ?
*Karım kumara gitti onu yakalar mısınız?
XOXOXOX
SAKATA BAKMAK SAKAT BAKMAK
Bir dergi Serdar Bilgilinin fotğraflarıyla bedensel engelliler (bu laftanda hiç hazetmem aslında)için bir kampanya düzenlemiş.Engelleri kaldırma kampanyası.Yazarlardan birer cümle almışlar ,fotoğrafların anlattıklarına eklesin diye.Bu kampanya için konuşan fotoğraflardan biri NE DEMEK? demiş.İÇİM FENA OLDU BAKAMIYORUM ?NE DEMEK ?
Yaraya bakamaz insanlar kolay kolay,eksikliğe bakamaz.Bu acımaktan değildir.İçinin fena olması,insanoğlu sanıldığından daha insandır,BEN NİYE TAMIM ?diye vicdan azabı çekmektendir.Utanır insan.Oysa bilmemiz gereken şudur.Kimse eksik ya da fazla değildir.Herkes kendine göredir yalnızca.Sen birini sevmekte zorlanırsın belki o koşmakta...Sen dürüst olmakta mesele yaşarsın ihtimal,o elleriyle çay koymakta...Sen diyelim ki, başka hayatlarda oyalanırsın kendi hayatın diye ,onda seninki kadar çok ayak parmağı yoktur sadece.
Bakarken FENA olmasın içiniz yani kolsuz bacaksız insanlara.SADECE BİR İÇİNİZİN OLMASI YETERLİ ASLINDA.
XOXOXOX
HAFTANIN YOLCULUĞU
SEYİR HALİNDE
Alaattin Aktaş , 7 kasım salı günü tanınmış bir firmanın Samsundan 13.30 da hareket eden otobüsüyle Ankaraya yolculuk yapmış.Anlatıyor ;
Yerim,şoförün hemen arkasındaki bir numaralı koltuktu.Otobüste müzik ve televizyon yayın sistemi olduğunu görünce hareket eder etmez kulaklığı takıp dinlemeye başladım.Ancak dışarıdan televizyonun sesi geliyordu.Muavini çağırdım.Her yolcunun kulağında kulaklık varken sesi neden dışarıya verdiklerini sordum.Muavin;Şoförümüz önündeki monitörden televizyon seyrediyor,orada kulaklık olmadığı için sesi mecburen dışarı veriyoruz demesin mi ?Eğilip baktım.Şoförümüz gerçekten de bir yandan otobüsü kullanıyor ,diğer yandan önündeki monitöre göz atıyordu.ATV deki bir kadın programını izliyordu.Dehşet içinde Siz bizi öldürmek mi istiyorsunuz ,araç kullanırken bunu nasıl yaparsınız ? deyince adam canı sıkkın bir edayla televizyonu kapattı.Aradan bir süre geçti,yine televizyon sesi gelmeye başladı.Tekrar baktım ,manzara aynıydı.Şoförümüz yine monitörü açmış ,bu kezde haberleri izliyordu.Artık diyecek bir şey bulamadım.Kendimi trafik canavarının insafına terk ettim.
XOXOXOXOX
VAY VAY VAY
Kazım Kanat:Delgado gelince ben dedimki Sabah gazetesinde bir Delgado yetmez.Başkan aradı ne istiyorsun dedi.Beşiktaşa bir paşa lazım dedim.Nedir o paşa?Alexin Fenerde yaptığının daha iyisini yapacak bir oyuncu alın.
Ahmet Çakar:Beşiktaş başkanı bir gazetecinin isteğiyle paşa getiriyor ha bu ülkeye...
K.K:Ya demin beni övüyordun,şimdi de diyorsunki bir gazetecinin isteğiyle...Bir gazeteci değil ,Kazım Kanat...
A.Ç:Eksper gazetecisin ama
K.K:Eksperim evet uzmanım....
XOXOXO
EKSPERE BAK
Kazım Kanat:Alex,Brezilyalı.Tamam.Alex,ulusal takımoyuncusumu?Değil.Alex ne oynuyor?Orta saha.Onun gibi oynayan kim var?Ricardinho.Richardinho nerede oynadı?Dünya Kupasında.Son Brezilya takımının 24 kişilik kadrosunda.Her maçta oynadımı?Oynadı.Nasıl bir oyuncu?İşte Alex gibi ,top alan veren ,frikik atan ,oyuna giren...
Ersin Düzen:Her maçta oynamadı ama.Richardinhonun oynadığını toplasanız topu topu 10-15 dak.
K.K:Yok ,canım...
E.D:Çok az oynadı ben.Ben oradaydım,Kazım abi!!!
XOXOXOX
KOMÜNİSTE BAK!!!
Ahmet Çakar:Ben düşündüğümü özgürce eyyam yapmadan söyleyebilmeliyim .
Kazım Kanat:Her düşündüğünü söyleme hakkın yok!
A.Ç:Ne?
K.K:Hakkın yok!
A.Ç:Ne münasebet yok ya!Bunu sen,sosyal demokrat ayaklarıyla geçinen kazım Kanat mı söylüyor?Her düşündüğümü söylerim ben bu ülkede...
K.K:Ben sosyal demokrat değilim.Sosyal demokratın daha solundayım Komünist oldum!!
XOXOXOXO
ESKİDENDİ ÇOK ESKİDEN!
Sabri Ugan:Stada neden gelmiyor Galatasaray seyircisi ?
Gökmen Özdenak:Bilmiyorum ukalalık gibi olmasın ama özür diliyorum.Geçmişe dönük yaşıyor Galatasaraylı.Super Lig filan kesmiyor gibi algılamak istiyorum.UEFA Şampiyonu olmuş.Süper Kupayı almış....
Serhat Ulueren:Tabi!Galatasarayın çıtası da çok yüksek ,bu bir gerçek.Taraftar haklı!!
XOXOXOXO
HAFTANIN GÜNÜ
24 KASIM VE YILIN ÖĞRETMENLERİ
Cuma günü öğretmenler günüydü.Tüm öğretmenlere kutlu olsun.Her birinin ellerinden saygı ile öpüyoruz.Onların bugüne de bir bayram sevinci içinde değil,çocuklara daha yararlı olamama sıkıntıları içinde girdiğini biliyoruz.....
Ülkede öğretmene karşı ciddiyetsiziliğin küçük bir örneğini eklemek istedim...Giresunda 372 okul ve 4056 öğretmen varmış...Bir market 17 okuldan 17 öğretmeni aday göstermesini istemiş .Bu adayları müşterilerine oylatarak yılın öğretmenini seçmiş.İşin ilginci ...Bu seçim İl Milli eğitim Müdürlüğünün ve Valiliğin oluruyla yapılmış....
XOXOXOXO
HAFTANIN ŞAİRİ
ORDULU ŞAİR ALİ
Prof.Dr Atilla Yayla,ifade özgürlüğü çerçevesinde Kemalizmi tartışmanın doğal olduğunu söylemiş.Doğaldır.İfade özgürlüğü çerçevesinde Atatürkün dönemide tartışılabilir.Ama Sayın Yaylanın Mustafa Kemal Paşadan söz ederken O ADAM ifadesini kullanması fikir özgürlüğü değil ,SAYGISIZLIKTIR !!!Ordulu şair Alinin minik dizelerine bakalım;
Olmasaydı O adam ,
Analar olurdu madam.
Ayrıca Kemalizm gerilemeye tekabül eder diyen Sayın Yaylanın yöneticilik yaptığı örgüt AB fonundan 450 bin Euro almış.Yayla Kemalizme karşı olabilir ama onu bu kadar ucuza satmasaydı bari...
XOXOXOXOX
HAFTANIN CÜMLESİ
Nobel ödüllü yazar Orhan Pamuk bir kitabında şöyle bir cümle kurmuş;İmam ikindi namazı saatinde caminin balkonuna çıkarak ikindi ezanını okudu:Prof .Dr.İlber Ortaylı bu tek cümleyi şöyle analiz etmiş;
Bir kere namazin saati olmaz,vakti olur.Saat ayrı ,vakit ayrı bir kavramdır.Camilerde balkon yoktur,minarenin şerefesi vardır.Ezanı da imam okumaz ,müezzin okur,o da şerefeye çıkmaz,içeriden okur.Bu örnekle de sabittir ki kişiler kendi içinden çıktıkları toplumu bilmeden bir şeyler yapmaya çalıştıklarında doğru şeyler yapmazlar ,yapamazlar....
XOXOXOXO
HAFTANIN DRAMI
KIZILAY
Tıp tarihçisi Prof.DR.Aslan Terzioğlu ,Başbakan Erdoğana Kızılay tarafından üstün hizmet madalyası takıldığında yurtdışındaymış .Bu konuyla ilgili çarpıcı bilgiler aktarmış .AÇIK PENCERE 19 Kasım Pazar Milliyet.
Kızılayı Hilal-i Ahmer adıyla kuran kişi Dr. Abdullah Bey imiş.Aslen Avusturyalı olan Abdullah Bey,ülkesinde tıp ve hukuk okumuş,ancak kimi sorunlar nedeniyle Osmanlıya sığınmış,Abdullah adını alarak Mekteb-i Tıbbiyeyi Şahanede hocalık yapmış...Üstün hizmetleri görülmüş...1868 de Kızılayın kurulmasına ön ayak olmuş...1874 yılındada ölmüş..Dr.Abdullah Bey öldüğünde Eyüp Defterdar camii haziresine gömülüyor.Ancak Menderes döneminde hazire yol yapımı nedeniyle küçültülürken mezar başka bir yere naklediliyor...1994 yılında tarihçiler Abdullah Beyin 120 .doğum yılı nedeniyle bir toplantı düzenliyor...O vesileyle Eyüpteki mezarınıda yeniden inşa ediyorlar..Kemikleri bulunup getiriyor,mezar taşını yeniliyorlar...
O yıl yerel yönetimleri RP kazanıyor bir yıl sonra Eyüp ve Anakent belediyeleri marifetiyle değişince dönmedir diye Abdullah Beyin kemikleri Eyüpten alınıp başka yere taşınıyor ,kabri dümdüz ediliyor.Kızılayın Kurucusu Abdullah Beyin mezarı o günden beri kayıptır.....O gün Anakent Belediye Başkanı kim midir?Sayın Recep Tayyip Erdoğan.Kızılayın üstün Hizmet madalyasını verdiği kişi ,Kızılayı kuran adamın mezarını yok edenlerle aynı kişidir...Tam kara mizah...... değil mi?
Bu bağlamda bir gazimizin yazdıklarına bakalım:Ben bir Kıbrıs gazisiyim.Sakarya Gaziler derneği 2001 yılında benimle birlikte 120 kişiye madalya verdi.Biz bu madalyaların değeri olan 23 er YTL yi kendi maaşımızdan ödedik.Bu noktada da soruyor:Devletin arsasını Kızılaya bağışlayan Sayın Başbakan daha önmeli bir iş mi, yaptı da Kızılay ona 21 milyarlık madalya taktı ???
Açık Pencere 15 kasım Milliyet.
XOXOXOXOX
HAFTANIN KADINI
HANDE ATAİZİ
Hande Ataizi, Ölümlü dünya .Bugün varız ,yarın yokuz.Yaşam felsefem bol bol seyahat etmek ve bol seks yapmak demiş.60 yaşındaki Neconun kurduğu cümlelere ne kadar benziyor.Nihayet genç kadınlar doğanın onların tarafını tuttuğu dönemin tadını çıkarmayı mı vaaz ediyor?Toplumun kadına bakışı ,tavrı belliyken ,haili hazırda şöhretli bir kadın çıkıp bunları mı söylemiş?Bir nefeste bunları demiş ha?Dememiş.Yaşlılara sorulmuş.Ne eksik kaldı hayatınızda diye.Onlarda keşke daha çok seks yapsaydım ,seyahat etseydim demiş....Ataizi bunu aktarıyor.Necoyla pişti olması tesadüf değil yani...Muhtemelen daha çok seks diyenler,Neco gibi 6o lık erkekler.Ama düşünün ,bu bile çarpıtılıyor,bize Hande Ataizinin felsefesi olarak aktarılıyor.Ya hakikaten felsefesinin bu olduğunu açıklasaydı? Erkek basın o zaman bize bu haberi kimbilir nasıl aktaracaktı.....
XOXOXOX
HAFTANIN CEVABI
FİNLİYE
Finlandiya Başbakanı Vanhanen ,Helsinkid yapılan Ulusal parlementoların AB komisyonları COSAC toplantısında ağır konuşuyor.Türkiyeye Kıbrıs Rum Kesimine liman ve havalalanlarını açması için aralık ayının ilk hatfasına kadar süre veriyor...Aksi takdirde Türkiyenin çok olumsuz atkileneceğini söylüyor...KOnuşması karşılıksız mı kalıyor? HAYIR kalmıyor...CHP milletvekili Onur Öymen kendisine cevap veriyor.Diyor ki:
BUgünkü sorun Kıbrıslı Rumlar Annan planına Hayır dedikleri için ortaya çıktı.Eğer rumlar plana Evet deselerdi bugün limanlar çoktan tüm gemilere açılmış olcaktı.Siz Rumların olumsuzluğunun bedelini Türkiyeye ödetmeye çalışıyorsunuz.Ambargolar kaldırılacak diye açıklama yapıyorsunuz,kaldırmıyorsunuz.İlave bedel istiyorsunuz.Şunu ifade edeyim ki ,Türk diplomasi gelenekleri arasında baskı taviz vermek diye bir şey yoktur....
Umarız,Hükümette AB karşısında davayı bu kadara kararlı savunur...
Yarın EUROMED toplantısı var.Ve Dışişleri bakanı Sayın Abdullah Gülün bu toplantıda çok sıkıştırılacağı basında yer alıyor.Geçenlerde Plan Bütçe Komisyonundaki konuşmasında herkesin ağzını bir karış açık bırakan açıklamalar yapan ve Finlandiyaya takdirlerimizi sunuyoruz diyen Sayın Gül acaba bu toplantıda Türkiyenin çıkarlarını gereğince savunabilecek mi ? Merakla bekliyoruz....
XOXOXOXO
BİR YİĞİT ÖZGÜR KARİKATÜRÜNDEN
Sokakta bir açık deterjan satıcısı ,adam ve karısı
Satıcı:Merhaba,gömleğiniz temiz gözüküyor...Peki ya kahve dökülürse ?
Adam:Dayağı yersin...
S:Ama Kuntik matikle temzilenecek az sonra..
A:Olsun dayağı yersin...
S:Az ketçap dökeyim...
A:Birader yürü git...
S:Biraz vişne suyu sıçratsaydık ?
A:Geliyo tekme...
S:Bi kere tüküreyim abi,ekmek parası be abi...
A:Hanım ceketimi tut..
S:Tutma hanım çamura düşsün...
A:YA ALLAHHH....
XOXOXOX
KÖY KÜTÜPHANELERİ
Ulusal Köy Kütüphaneleri projesi 2 ay önce yola çıktı.Amaç kütüphanesiz köy kalmasın.Gönüllülük esasına dayalı bu projeyle ilgili bilgiyi www.ulusalkoykutuphaneleri.com
sitesinden alabilirsiniz.Proje uyarınca her türlü kitap ve ders aracı köylere ulaştırılıyor.Kullanılmayan atıl bilgisayarlarda onarılarak gönderiliyor.TEL:0 216 572 76 91
XOXOXOX
Haydin baş baş