My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Friday, December 23, 2005

Arkadaşlık bilezikleri:)))))




Bu örneği yapabiliyorum.Prensipte bu bileziklere 8 iplikle başlanıyor(yukarıdaki örnek için)Kullanılan iplik muline fakat ben normal dikiş ipliği ve yündende yaptım pek bir şey farketmiyor.Kullanılan düğüm makrame sarma düğümü.Ön taraf kullanılabildiği gibi arka tarafta kullanılabiliyor.İki tarafta güzel duruyor.Bileziğin ince ve kalınlığını siz ayarlayabiliyorsunuz.Mesela yukarıdaki örneğe 8 ip(renk)koyulmuş siz bunu 6 da yapabilirsiniz 4 te.
Yapılışında iplikler yanyana arzu ettiğiniz renk sırasına göre diziliyor ,sonrasında bir iplik önden alınarak normal makrame sarma şeklinde gidliyor tüm sıradaki renkler bittikten sonra başa dönülüp diğer renk alınarak devam ediliyor.

Buna da şimdi baktım .Sanırım tüm renkler dizildikten sonra mavi tonları yapılıp beyazdan kırmızı tarafına dönülmüş.Örnek çıkarma birazda deneme yanılmaya bağlı.Bence mulinden önce kalın bir yünle denemekte fayda var.Muline biraz işi kavrayınca,çabuk düğümleniyor,yalnış düğümde çözülmüyor etc.
Bu örneğide biliyorum.Bunda 10 ip kullanılıyor.Çünkü çerçeve yapılıyor.Siyah iplik 2 adet ortaya koyuluyor.Yan taraflara isteğe göre renkler sıralanıyor.Bunun başlangıcı ortadan oluyor.Siyah yanlara çerçeve olacak şekilde üçgenimsi başlanıyor sonra diğer renklere geçiliyor yalnız bunda hep ortadan yanlara sarma şeklinde gidiyoruz.Aşağıdakide kolay bir örnek sanırım bir süre tek renk gidilip sonra diğer renkler eklenmiş.

Benim kendi yaptıklarımdanda örnekleri ayrıca yayınlayacağım .Diğer örnekler biraz daha profesyonel .Ama yapılamayacak değiller.Umarım seversiniz.