My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Wednesday, December 14, 2005

Kahvaltı sobem görüşlerinize hazır:))))

Arkadaşım Burcu(pastacı) beni kahvaltı sobesinde sobelemiş.Teşekkür ederim.İşte sorular ve cevaplarım;
SORU 1-NORMAL BİR GÜNDE NASIL KAHVALTI YAPARIM?
CEVAP:Kahvaltıdan önce güne yürümekle başlıyorum diyeceğim ama bugünlerde yine terazi burcunun tipik tembellik sendromu baş gösterdi o bakımdan güne yine de germe ve esneme egzersizleriyle başlıyorum bu arada kedi sevgisi de başa bela baka baka güne gerilme ile başlama durumları ;ayyy nerede kalmıştım evettt sonrasında mutlaka radyoyu açarım tercihan yabancı bu günlerde favorim HADİSE Stirring up hoş;Şimdiii gelelim kahvaltıya;Kahvaltıda olmazsa olmazım çay,çay vede yine çay:))))Çay olmazsa
olmazım onsuz uyanamıyorum çay içmezsem günüm iyi geçmez kendimede gelemem alışkan
lık yarattı galiba...Diğer kahvaltı olmazsa olmazlarım ,Yumurta her gün düzenli çeşitli versiyonlarını yaparak yiyorum .Düzenli yumurta yemek vücut yağlarının
yakılmasını sağlıyor aşağıda bir yerlere yazmıştım .Lütfen okuyunuz.Sonracığıma:)))
Domates, salatalık ,biberi yaz kahvaltılarımda eksik etmem ama her sebze ve meyveyi mevsiminde yemenin en doğru ve sağlıklı olduğunu düşündüğümden pek sera ürünlerine rağbet etmiyorum.Peyniri çok severim değişik peynirleri kahvaltıda bulundur
mak tatmak hoşuma gidiyor. Fıstık ezmesi(nötr şekersiz) ve reçelde diğer bir olmazsa olmazım.Zeytini de severim bu sene hayatımda ilk defa siyah alıp sele zeytini yaptım/yapıyorum her gün gelip gidip bakıyorum olmuşlarmı diye zeytincikler bir türlü rahat kalamadılarki olgunlaşıp sele zeytinine dönüşsünler.İlahi ben:)))))
SORU 2:HAFTA SONU NASIL KAHVALTI YAPARIM?
CEVAP: Hafta sonu kahvaltıları genellilkle özel olur bende kendimi şımartıp hafta sonları;poğaçalar,kabak yada havuç kekleri,craker tarzı şeyler,ıspanaklı peynirli
ekmek dilimleri yapıyorum.Arada mısır gevreği süt oda nadir eğer çok özlemişsem Pekte aramıyorum doğrusu çünkü tatlıdan çok tuzluyu seviyorum .Bu durumda ayurvedik tiplerden vata ve kata harici pata ve küte ye giriyorum:))))))
SORU 3.NE ZAMAN KAHVALTI YAPARIM?
CEVAP:En geç saat 8 de kahvaltıyı bitirmeyi tercih ediyorum .Kahvaltı kahvaltı saatinde yapılmalıki vücudun dengesi bozulmasın:)))))
SORU 4 :BELİRLİ AİLE GELENEKLERİ İLE VEYA İNANIŞLARI İLE BÜYÜDÜMMÜ?
CEVAP:Evetttt,yemeklere tüm aile bireyleriyle oturmak,sofra adabına uymak (sen ha diyenler bir sürpriz hediye kazandılar benden:).Bu tür protokolleri bozmakta üstüme yoktur .Süt çay püskürtme,çay dökme,bir şeyden bir şey çıkarıp gülerken masadan düşme etc etc:))))))
SORU 5:BESLENME ÇANTANI DÜŞÜNDÜĞÜNDE NELER HATIRLIYORSUN?
CEVAP:Sizler için yine tüm imkanlar zorlandı ve çanta bulundu.Mork and Mindy beslenme çantam.Çok severim kendisini bakınız yukarıdan size gülümsüyor:))))Beslenme çantama annem mutlaka tostumu,kekimi,meyvamı ve içmem için sütümü koyardı ama ben pek bir boğazsız olduğumdan hep arkadaşlarımla paylaşırdım çok ta mutlu olurdum.Bu huy hiç değişmedi devam ediyor.
SORU 6:BENİM İÇİN LÜKS KAHVALTI NEDİR?
CEVAP:Lüks kahvaltı sınıfına daha çok şarküteri tarzı şeyler giriyor herhalde herhalde diyorum çünkü ben bir vegggiyimmmm.Ben bu tür yiyecekleri yiyemediğimden kendi klasik kahvaltımı diğer hafta sonu eklentileriyle lüks bulmaktan başka seçeneğim yok gibi ne dersiniz:))))
SORU 7:NEREDE ,NASIL,VE NEREDE KAHVALTI ETMEK İSTERİM?
CEVAP:Bir seyahate gittiğimde zaman gidilen yere has ilk gün kahvaltılarını hep özel bulmuşumdur.Çok severim.Gidilen yerin özel yiyecekleri ilgimi çekip yeni tatlara açık olduğumdan herhalde.
SORU 8:HAYATIMDA HATIRLADIĞIM ÖZEL KAHVALTI VAR MI ONU ÖZEL KILAN NEDİR?
CEVAP:Anne ve baba ile yapılan tüm kahvaltılar benim için özeldir.Ayrıca gelen konuklar,arkadaşlar ve özellikle kuzenlerle yaptığım kahvaltılar birer sit com konusu olur dermişim.Muzipliğimden mutlaka gülecek bir şey çıkar.Vallahi,tüm kahval
tıları en sevdiğim insanlarla yaptığım için hepsi benim için özel ayrım yapamıyorum.
SORU 9:KAHVALTI MASASINDA EKSİK OLMAMASINI İSTEDİĞİM BAŞKA BİR ŞEY VARMI?
CEVAP:Herhalde buna çay derim.Bu aralar yeşil çayada alışmaya çalışıyorum ama caaanııııım çayımın yerini tutacak pek tutacak görünmüyor.Ayrıca pek yiyecek tutkunu olmayıp gün boyu buzdolabının yerini bile hatırlamadığımdan pek seçenekte yaratamıyorum herhalde.




SORU 10:KAHVALTI KONUSUNDA SÖYLEYECEĞİM /EKLEYECEĞİM HERHANGİ BİR ŞEY VARMI?
CEVAP:Kahvaltıların atlanmaması sağlık açısından çok önemli .Özellikle çocuklarada bu alışkanlığın verilmesi gerekiyor diye düşünüyorum.Yukarıda gördüğünüz çok severek yaptığım üzümlü taçınlı ekmek.

SORU 11:KAHVALTIYA ÖNERECEĞİM BİR TARİF (YUKARIDAKİ) PEYNİRLİ POĞAÇA Malzemeler:1 paket margarin,9 kahve fincanı un,1 kahve fincanı yoğurt,1 adet yumurta,1 çay kaşığı tuz,200 gram beyaz peynir.YAPILIŞI:Beyaz peynir dışında tüm malzemeler yoğrulur.Son olarak beyaz peynir katılıp oluşturulan hamura yedirilir.(eee yedirilecekte o zaman poğaça nerden çıkacak sihir midir nedir:)))).Yağlanmış fırın tepsisine hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılarak sıralanır.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörek otu serpilir.200 derecede de 20 dakika. Afiyet Olsun. Ben yaptım yedirdim ölen kimse yok herkes hayatta:))) Şükrannnnnn(ev perisi) önüm arkam sağım solum sobe sobelendin arkadaşımmmmm:))))
YARIN :ERKEKLER BİZE NE ALMASINLAR MALUM YILBAŞI GELİYOR:))))
ÖBÜR GÜN:DEĞİŞİK BİR KAZAK ÖRNEĞİ KAÇIRMAYIN:)))))