My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Wednesday, November 23, 2005

Çocuklarda sağlıklı bir rejimin amacı gelişmedir 2:)))


YİYECEK GRUPLARI
PROTEİNLER
Büyümeyi gelişmeyi vücut dokularının yenilenmesini ve onarılmayı sağlar.
Et yumurta peynir ve süt ürünleri ile bezelye, yeşil fasulye, mercimek gibi
yiyecekler yükek protein taşır.
KARBONHİDRATLAR
Enerji sağlayan bu yiyecek grubu aşırı miktarlarda alındığında vücutta yağ
olarak birikir.Şeker, tahıllar,ve sebze kökleri karbonhidrat değeri olan yiye
ceklerdir.
YAĞLAR(LİPİD)
Enerji kaynağı oluşturan ve diğer yiyecek gruplarına oranla daha çok enerji
sağlayan gruptur.Et yumurta yağ gibi hayvan ürünleriyle zeytin ve kuru yemiş
gibi bitki ürünlerinde de bulunur.
FLORA(POSA)
Sindirilmeden bağırsaklara geçen bitki ürünleri artıklarıdır.Hiçbir enerji sağla
madığı gibi besleyici değeride yoktur ama bağırsakları çalıştırıcı özelliğe sahiptir.
VİTAMİNLER
Vücudun çok az miktarda gerksinim duyduğu kimyasal bileşimlerdir.Normal
gıdasını alan bir çocuk için vitamin eksikliği.söz konusu olamaz.
MİNERALLER VE BAZI TUZLAR
Vücut için çok az miktarlarda gereklidir.Bunlar demir potasyum kalsiyum ve
normal sofra tuzunda bulunan sodyum olarak sıralanabilir.Normal gıdasını
alan bir çocuk için bu tür mineral ve tuzların eksikliği söz konusu değildir.
KALORİ
Yiyeceklerdeki enerji miktarını belirler.Gereğinden fazla alınan kalori vücutta
yağ olarak birikir.Çocuklarda vücudun yakacağından daha az kalori alınması
halinde zayıflama görülür.Çünkü bu durumda vücut biriktirdiği yağları kullana
caktır.Yüksek yağ ve karbonhidrat içern yiyeceklerle yüksek kalori alınır.
REJİM
Hayvan ürünleri,aynı zamanda yüksek yağ oranı olan yiyeceklerdir.Bu yüzden
hayvansal olmayan proteinler tercih edilmelidir.
Karbonhidrat rejimi içinde kepekli karbonhidrat türleri seçilmelidir.Bu tür yiye
cekler selülozik özellikle olup diğer besleyici maddeleride içerir.Dolayısıyla şeker
tahıl gibi yalnızca enerji sağlayan karbonhidrat türleri tercih edilmelidir.
Beslenmede yağların en az düzeyde tutulması gerekir.
Yeterli selülozik gıda alabilmek için kepekli tahıllar ve bol meyve ve sebze yenme
lidir.
Sebze ve meyvelerin fazla pişirilmesi vitamin değerlerini azaltır.Dolayısıyla düzenli
olarak çiğ sebze ve meyvelere yer vermek gerekir.Bazı doktorlar 5 yaşından küçük
çocuklar için vitaminler önerebilir.Bu ne kadar gerekli değilse de zararıda yoktur.An
cak çocukların yeterli gıda alamadığı endişesi duyan anne babalar için rahatlatıcı ola
bilir.
Fazla tuz zararlıdır.Tuz az miktarlarda alınmalıdır.
Çocuğun aşırıya kaçmadan yeterli kalori alabilmesine dikkat edilmelidir.Çoğunlukla
bu oranı kendi iştahlarıyla düzenlerler.
Kaynak :The British Medical Assosiations Home Advisor.
ÖNEMLİ NOT :Yarın ilginizi çekeceğini sandığım değişik bulacağınızı düşündüğüm bir bir kasnak işi yayınlayacağım:))))