My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Friday, November 11, 2005

Sağlıklı yıllanma tavsiyeleri 2:)))))

PROTEİN
*Günde 2000 kalorilik bir beslenme düzeninde günlük protein alımı 80-120 gram
olmalı.Ancak karaciğer,böbrek bağışıklık sistemi rahatsızlıkları ve alerjiniz varsa da
ha az protein tüketmelisiniz.
*Hayvansal protein tüketimini azaltın.Yağlı balık yada süt ürünleri tüketebilirsiniz.
*Sebzelerdeki proteinlerden yararlanın .Baklagillerde özellikle de soya fasulyesinde,
bol miktarda protein bulunur.
YAĞ
*Günde 2000 kalorilik bir gıda alımının 600 kalorisi yani 67 gramı yağdan oluşabilir.
Burada özellikle doymamış yağlara önem vermek gerekiyor.
*Doymuş yağ oranını azaltmak için tereyağı,yağlı süt ürünleri derisi soyulmamış ta
vuk hindistan cevizi yağı ve çekirdek yağlarından yapılmış ürünlerin tüketimini
azaltın.
*Yemek pişirirken zeytinyağı kullanın.Eğer yağın tadını almak istemiyorsanız organik
kanola yağı tercih edin.
*Ayçiçek yağı,mısısr özü yağı,keten tohumu yağı ve karışık sebze yağlarını düzenli kul
lanmayın.
*Margaarin ve hidrojenle birleştirilmiş her türlü yağı ve bu yağlardan yapılmış gıdala
rın tüketimini en aza indirin.Yada hiç kullanmayın.
*Kuru yemiş tüketin.Özellikle fındık ceviz fıstık çok yararlı.
*Omega-3 yağ asitleri içi bol miktarda balık tüketin.Özellikle som,lüfer,sardalya gibi ba
lıklar son derece yararlı.
*Keten tohumu ceviz de omega asitleri bakımından zengin.İstenirse balık yağı takvi
yeleri alınabilir.
KARBONHİDRATLAR
*Günde 2000 kalorilik bir beslenme düzeninde yetişkin bir insan günde 160-200 gram
karbonhidrat tüketmeli.Ancak gıdaların mümkün olduğu kadar az rafine ve az işlenmiş
olduğuna dikkat edilmeli.
*Yetişkin erkekler günde 240-300 gram karbonhidrat tüketmeli.
*Buğday unundan yapılmış ve şekerli gıdaların tüketimi azaltılmalı.Özellikle abur
cuburdan uzak durulmalı.
*Tahıl ürünleri baklagiller,yeşil yapraklı sebze ve patates tüketimine ağırlık verin.
*Makarnayı pişirdikten sonra yavaş tüketin.
DİĞER GIDA TAKVİYELERİ
*Haftada en az 2 kez yağlı balık yemiyorsanız günde 1-2 gram balık yağı takviyesi
almalısınız.
*Günde 1-2 bebek aspirini 81-162 mg alabilirsiniz.ANCAK bu konuda doktorunuza
danışın.
*Düzenli olarak zerdeçal yada zencefil tüketmiyorsanız bunu takviye olarak alabilirsi
niz.
*Günlük takviyeler arasına Co-Enzim Q 10 ide koyun.Jel şeklinde 60-100 mg ye
mekle birlikte tüketebilirsiniz.
*Metabolik hastalıklarıız varsa günde 100-400 mg alfa-lipoik asit alın
kaynak:www.drweil.com ve time magazine.