My photo
Well-mannered attitude and social minded outlook :))I normally be reluctant to make a stand with an outlandish idea or draw attention with an unusual outfit or hair style. 21 yesterday,21 today,21 tomorrow :)) If I am in danger of lives' weight and self- image issues .I respond these negative urges in a completely different way crushing them:))

Thursday, November 10, 2005

Sağlıklı yıllanma tavsiyeleri 1:))))


VİTAMİN VE MİNERALLER
1-Günlük vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamanın en iyi yolu yüksek miktarda taze gıda özelliklede bol sebze ve meyve tüketmektir.
2-Antioksidan takviyesi almak yararlıdır:Şu antioksidan kokteylini dikkate alın
3-Kalsiyum takviyesi alın.Kadınların günlük kalsiyum ihtiyaçları 1200-1500 mili
gramdır.Erkeklerin ise 1200 miligramdan fazla kalsiyum takviyesi almaları gerekir.
4-Her gün bir multivitamin -multimineral hapı alın.Bunların en az 400 mikro
gram folik asit ve 5-10 mikrogram D vitamini içerdiğine dikkat edin.İçerisinde
demir yada retinol olmamasına dikkat edin.
5-B vitaminleri günde 50-100 miligram
6-Organik selenyum günde 200 mikrogram
7-E vitamini günde 8-10 miligram
8-C vitamini günde 200 miligram
SU
1-Her gün 6-8 bardak su içmeye gayret edin .İçtiğiniz diğer yiyeceklerinde çoğun
lukla su içerdiğine dikkat edin.(örneğin çay,sulandırılmış meyve suyu limonlu soda)
2-Şişede satılan sağlıklı içme suyu tüketin.Musluk uyunda klor ve başka maddeler
varsa bu suyu tüketmeyin.
SEBZE MEYVE VE İÇECEKLER
1-Yaşa bağlı hastalıklardan doğal yollarla korunmak için sebze meyve ve mantar tüketimine dikkat edin.
2-Her renk meyve ve sebze tüketimine önem verin.Özellikle çilek,domates,turuncu,
ve sarı meyvelerle yeşil yapraklı sebzeleri tüketin.Organik sebze ve meyve tüketin
3-Üzerinde tarım ilaçları artıkları kalmış yiyecekler
den uzak durun .Pazardan almış olduğunuz tüm sebzeleri yıkamadan dolaba koyma
yın.Üzerlerindeki tarım ilacı tortularından kurtulmak için fırçalayarak yıkayın.Özel
likle şeftali,çilek fazlasıyla ilaç tortusu barındırır.Diğer kalın kabuklularda oran azalır ama yine de iyi yıkamak gereklidir.
4-Düzenli olarak turp giller ve lahana tüketin.
5-Beslenmenizde mutlaka soya ürünleri olmalı.
6-Kahve yerine çay için.Özellikle yeşil, kokulu siyah çay yararlı.
7-Alkol kullanılıyorsa kırmızı şarabı tercih edin.
8-Siyah çikolata tercih edin.Çikolatanın enaz %70 oranda kakao içerdiğine dikkat edin.
LİFLİ KEPEKLİ GIDALAR
1-Günde 40 gram lifli gıda tüketmeye özen gösterin.Bunu bol miktarda meyve sebze
özellikle baklagiller ve tahıl ürünleri tüketerek sağlayabilirsiniz.
2-Tahıllı gevrekleri tüketim de yararlı.Ancak burada tükettiğiniz 28 gram gevrekte
en az 5 gram lif-kepek aldığınızdan emin olun .
NOT:Yarın devam edeceğim. KAÇIRMAYIN:)))
Kaynak:Time ve www.drweil.com